در توزیع و عرضه میوه مشکلی وجود ندارد

در توزیع و عرضه میوه مشکلی وجود ندارد_63e62becd3e8e.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بی پروا مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش قیمت خیار در بازارهای کشور گفت:  افزایش قیمت خیار که ناشی از کاهش عرضه خیار به بازار بوده و در بازار صیفی جات آذربایجان شرقی نیز تاثیر گذاشته به احتمال زیاد از سرمازدگی محصولات در استان‌های جنوبی نشات می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:
اخبار روز خبربان

او با بیان این‌که سرمازدگی محصول خیار جنوب یک اقدام عمدی نیست گفت: در گلخانه‌های استان‌های جنوبی از سیستم‌های گرمایشی معمولی استفاده می‌شود، اما به دلیل خاموشی‌های اخیر که در سراسر کشور رخ داد و باعث متوقف شدن چند ساعته این سیستم‌های گرمایشی شد، دمای محصول  به زیر صفر رسیده و در نهایت سرمازده شد و از بین رفت.

او افزود: معمولا خیار محصولی است که زود به بار می‌نشیند و زودتر نیز به بازار می‌آید، از این رو این گرانی خیار که ناشی از کاهش تولید بوده است، در روزهای آینده با تزریق بار جدید صیفی به بازار باید سیر نزولی را در پیش بگیرد و این مشکل نیز به زودی حل خواهد شد.

بی پروا در خصوص وضعیت گلخانه‌های استان آذربایجان شرقی نیز گفت به دلیل قرارگیری در منطقه سردسیر، معمولا سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌های استان قوی بوده و تاکنون نیز مشکلی از بابت سرمازدگی محصولات نداشتیم.

او افزود: از گذشته تا به حال، کشت خیار در مزارع و گلخانه‌های استان چندان رواج نداشته و جهاد کشاورزی هم اولویتی برای ارتقای تولید این محصول در استان ندارد، بیشترین ظرفیت تولید محصولات صیفی جات استان نیز شامل گوجه فرنگی بوده است.

او گفت: اکثر گوجه فرنگی‌های تولیدی استان محصول صادراتی به کشورهای ناحیه اوراسیا هستند، چرا که گوجه فرنگی مزرعه‌ای که از جنوب وارد می‌کنیم به حد کافی در بازار استان وجود دارد.

مدیر امور باغبانی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به روند پرورش گوجه فرنگی در استان تا ماه‌های آینده از بابت تامین این صیفی مشکلی نخواهیم داشت و حتی در صورت به وجود آمدن هر گونه کمبود و یا افزایش قیمت در بازار استان، می‌توانیم گوجه فرنگی‌های صادراتی را به بازار داخلی تزریق کنیم تا مشکل حل شود.

او در خصوص وضعیت تولید میوه استان نیز گفت: محصول سیب که در راس تولید میوه استان قرار دارد، به اندازه کافی در سردخانه‌ها تامین شده و برای مصرف عید و حتی مصرف یک ماه پس از عید نیز به حد کافی داریم، که البته این میزان تولید مازاد و صادراتی نبوده و تنها جهت مصرف منطقه نگهداری می‌شود.

او گفت: اکنون با توجه به این‌که شرایط آب و هوایی استان به مرور بهبود یافته و زمان برداشت محصولات می‌رسد، تولید بخش کشاورزی استان به خصوص در حوزه گلخانه‌ها روز به روز افزایش دارد.

انتهای پیام/ک

صرافی ارز دیجیتال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی
عرضه میوه و صیفی
گلخانه های استان
آذربایجان شرقی
گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین جدید سایپا با موتور پیشرفته میتسوبیشی/ عکس

محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت این شرکت سال آینده ۸ محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد که البته تحقق این اهداف به توان بالا در حوزه تحقیق توسعه نیاز دارد و می‌بایست هم‌زمان با چندین شرکت معتبر داخلی و خارجی برای تولید قطعات در کوتاه‌ترین زمان همکاری کنیم.

تولید سایپا آریا با موتور میتسوبیشی

تیموری در ادامه گفته‌های خود بیان کرد خودرو آریا که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد قرار است با موتور میتسوبیشی ۲۰۰۰ سی‌سی که جزو جدیدترین پیشرانه‌های دنیا به شمار می‌رود به تولید برسد. ضمن اینکه این محصول جدید از تریم متفاوت و زیبا نیز برخوردار خواهد بود.

۵۸۵۸

کد خبر ۱۷۲۹۲۶۷

لینک کوتاه

esfanemoooon.ir/?p=89712

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up