علت گرانی خیار معلوم شد

علت گرانی خیار معلوم شد_63e62bdd3a1a4.jpeg

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی علت گرانی خیار را سرمازدگی جالیز‌های خیار در جیرفت کرمان عنوان کرد و همچنین خبر داد که از دو هفته آینده تولید به روال عادی باز می‌گردد و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، سید رضا نورانی در پاسخ به این سوال که چرا خیار در روز‌های اخیر با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده است، گفت: علت کمبود خیار در سه هفته گذشته و سیر صعودی قیمت آن در بازار سرما و طوفان شدید در منطقه جیرفت کرمان است که به جالیز‌ها و گلخانه‌های خیار آسیب وارد کرده و بوته‌های خیار با سرمازدگی مواجه شده اند.


بیشتر بخوانید:
اخبار روز خبربان

وی ادامه داد: معمولا در زمستان جیرفت کرمان مرکز تولید خیاربوته ای، جالیزی و گلخانه‌ای است که سرما باعث کاهش تولید شد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اضافه کرد: در دو هفته آینده شرایط تولید به روال عادی باز می‌گردد و قیمت خیار نیز کاهش می‌یابد. همچنین خیار گلخانه‌های ورامین نیز وارد بازار خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی صادرات را علت افزایش قیمت‌ها می‌دانند و آیا صادرات در افزایش قیمت خیار تاثیر گذاشته است یا خیر؟ گفت: تنها یک نوع خیار خاصی که مصرف داخلی ندارد صادر می‌شود. از طرفی صادرات آنقدر مویرگی است که هیچ تاثیری در بازار داخلی ندارد.

نورانی در ادامه گفت: گوجه فرنگی محصولی است که بیشتر از خیار صادر می‌شود، اما می‌بینیم که قیمت آن در بازار به شدت کاهش یافته است، زیرا تولید آن انبوه و قیمت آن سیر نزولی به خود گرفته است. در حال حاضر نیز در میادین عمده فروشی قیمت گوجه فرنگی گلخانه تا ۴۰۰۰تومان و بوته‌ای ۲۰۰۰تا ۲۵۰۰تومان فروخته می‌شود؛ که این قیمت‌ها با هزینه سنگین تولید برای تولیدکنندگان ضرر است.

وی در پایان اضافه کرد: تا محصولی گران می‌شود نباید پای صادرات را وسط کشید. وقتی در بازار کاهش تولید داشته باشیم قیمت‌ها صعودی می‌شود.

حدود دو هفته‌ای می‌شود که برخی از انواع سبزی و صیفی در بازار با افزایش قیمت مواجه شده اند و در این اقلام خیار بیشترین میزان افزایش را داشته است؛ به طوری که در روز‌های اخیر قیمت هرکیلو خیار به ۲۰هزارتومان هم رسیده است.

صرافی ارز دیجیتال

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا
قیمت دلار
ارزش سهام عدالت
بیت کوین
شاخص بورس امروز
خیار
افزایش قیمت
افزایش قیمت
قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار در صرافی ملی/ آخرین قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل، با 150 تومان کاهش، 43530 تومان نرخ گذاری شد.

دلار در سامانه سنا در بازار ۲ روز پیش نسبت به ۵ روز پیش، بدون تغییر، ۳۰,۶۹۳ تومان نرخ گذاری شد.

یورو در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با 500 تومان کاهش، ۴۶,450 تومان نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش 13 هزار 900 تومانی نسبت به روز قبل ، 2 میلیون و 82 هزار و 900 تومان معامله شد.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل، با یک صدم درصد افزایش، ۱,۸۶6.49 دلار نرخ گذاری شد.

سکه امامی با افزایش 97 هزار تومانی نسبت به روز قبل ، 24 میلیون و 198 هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی نیز بدون تغییر 22 میلیون و 897 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل با 50 هزار تومان افزایش، 14 میلیون و 250 هزار تومان نرخ گذاری شد.

ربع سکه با افزایش 30 هزار تومانی نسبت به روز قبل 9 میلیون و 230 هزار تومان معامله شد.

هر سکه گرمی با بدون تغییر نسبت به روز قبل ، 4 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

پایان پیام/

لینک کوتاه

esfanemoooon.ir/?p=89709

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up