۶۰ درصد انرژی بخش خصوصی صرف رفع مشکلات‌شان می‌شود

۶۰ درصد انرژی بخش خصوصی صرف رفع مشکلات‌شان می‌شود_62888b0533301.jpeg

ایسنا/اصفهان رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان گفت: متاسفانه امروز ۶۰ درصد انرژی فعالیت‌های بخش خصوصی صرف رفع مشکلات‌شان می‌شود.
مهدی شیخ سجادیه امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) در آیین رسمی افتتاحیه کارخانه کسب و کار اونیکس با بیان اینکه افتتاح رسمی این کارخانه در راستای تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، اظهار کرد: سال گذشته قرار بود مانع‌زدایی از کسب و کارها شود، متاسفانه امروز ۶۰ درصد انرژی فعالیت‌های بخش خصوصی صرف رفع مشکلات‌شان می‌شود.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری باید در کشور انجام شود و ‌نباید با سرمایه‌گذاری در خارج کشور برای دیگران بهره‌وری ایجاد کنیم.

رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان تاکید کرد: امیدواریم زمانی نرسد که سرمایه‌گذاران از ایجاد محلی برای کسب کار به جای ایجاد رستوران ‌و قهره خانه پشیمان شوند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل اونیکس در این مراسم گفت: دنیای امروز همه چیز حتی ساختارهای اداری و بروکراتیک، به خود صورتی مسئله‌محور گرفته است، حتی برای حل مسئله، ساختار اداری جدید تشکیل می‌شود.

مهران شیخ سجادیه اظهار کرد: به‌عنوان مثال در انگلستان طبق تحقیقات سازمان خدمات بهداشت ملی این کشور به این نتیجه رسیدند که آسیب‌های روانی، جسمانی و بحران تنهایی از ضرر مصرف ۱۵ نخ سیگار در روز بیشتر است و مجموع ضرر مالی که عوارض تنهایی بر جامعه انگلستان تحمیل می‌کند، سالانه بالغ بر ۳۲ میلیارد پوند است.

وی افزود: براساس این تحقیق تصمیم می‌گیرند وزیر تنهایی منصوب کنند در حالیکه ناباورانه برخی این خبر را شوخی رسانه‌ای قلمداد کردند، اما نکته اصلی آنکه، ۹ میلیون نفر از جامعه ۶۵ میلیون نفری در انگلستان با تنهایی دست به گریبان هستند.

وی ادامه داد: سوال این جاست که قرارست با بحران سالمندی جمعیت و تجرد که  در دل خود بحران تنهایی در بر دارد، چه کنیم؟ چگونه آنها را مدیریت کنیم و تبعات‌اش  را به حداقل برسانیم؟ قرار است با بحران منابع آبی و فرونشست چه کنیم و چگونه بحران‌های دیگر را با آرامش پشت سر گذاریم؟ 

مدیرعامل اونیکس گفت: خط تولید راهکار و راهبرد ما در کارخانه کسب و کار اونیکس بر پایه حل مسئله استوار است و نقطه عزیمت ما در اونکیس همین است.

 وی تاکید کرد: امروز به تعبیر جامعه‌شناسان در عصر انباشت مسئله هستیم و در کشور ابرچالش‌هایی چون بحران نظام بانکی، بحران بودجه، بحران صندوق‌های بازنشستگی، بحران بیکاری، بحران زیست محیطی و بحران منابع آبی نشان می‌دهد ما در عصر هم پیدایی بحران‌ها هستیم .

شیخ سجادیه تاکید کرد: تلاش ما آن است که با انقلابی در اکوسیستم کارآفرینی برای استارتاپ‌ها و کسب و کارها را به سمت و سوی مسائل کلان کشور سوق دهیم و امیدواریم در این امر موفق باشیم .

وی همچنین افزود: با بررسی بیش از ۱۰۰ عنوان فعالیت استارتاپی به این نتیجه رسیدیم  که در خوش بینانه‌ترین حالت، استارتاپ‌های تعریف شده کمتر از ۲۰ درصد، مسئله‌محور هستند.

مدیرعامل اونیکس گفت: با توجه به فقدان گفتمان حاکم بر فضای کسب و کار و فضای  استارتاپی و نیز در راستای افزایش بهره‌وری در اکوسیستم کارآفرینی در راستای عمل به ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ضرورت افزایش بهره‌وری در کشور، ما  به تفصیل  تاملی بر کسب وکارهای مسئله‌محور داشته‌ایم و گفتمانی جدید به نام PBS را به اکوسیستم کارآفرینی معرفی کرده‌ایم و سعی داریم آن را در کارخانه کسب و کار اونیکس جاری کرده و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

رئیس جمهور بازدیدی متفاوت از اصفهان کند

مسعود صرامی، مدیرعامل سیتی سنتر نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم در این محل برای چند هزار نفری که ایده‌پرداز بوده و در این مکان گرد هم جمع شده‌اند، از ایده‌های صد هزار نفری آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهور بازدیدی متفاوت از قبل از اصفهان داشته باشد، گفت: متاسفانه در این سفرها واقعیت‌ها گفته نمی‌شود. اینکه رئیس جمهور از مترو به‌صورت نمادین بازدید کند و بعدا بودجه‌ای تخصیص دهد، بی فایده است.

مدیرعامل پرستیژلند با اعتقاد بر اینکه تا زمانی که تکرار کار گذشته را کنیم مشکلات کشور حل نمی‌شود، افزود: اگر جای رئیس جمهور بودم، می‌گفتم هیچ مسئولی به فرودگاه نیاید و تنها اجازه می‌دادم کارآفرینان و افرادی که در شهر نقش اصلی دارند حرف بزنند در این شرایط بسیاری از مشکلات اصفهان و حتی زاینده‌رود در کمتر از سه سال حل می‌شود.

شاهد حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت هستیم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه همچنان شاهد حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت هستم، اظهار کرد: کارخانه تنها به معنی عام ذوب آهن و … نیست و صنعت در حوزه‌های اجتماعی، هنر و … وجود دارد و این نشان می‌دهد ما متوجه نشدیم چطور فکر و علم و آگاهی را عملیاتی کنیم. متاسفانه در عمل و تفکر باور نداریم که بسیاری از تصمیمات به موارد دیگر ارتباط دارد و تصور می‌کردیم ایجاد کارخانه راه درست است، اما فکر نکردیم که روزی با مشکلات بی آبی و زیست محیطی روبرو می‌شویم.

وی گفت: امروز ما به جای تفکر جمعی به دنبال فردگرایی هستیم و البته اونیکس مکانی برای ایده‌پردازی است و باید نگاه ما بازار بین‌الملل باشد نه ایران؛ بنابراین در این کارخانه کسب و کار، باید با فکر عالمانه و شناخت وارد شویم.

نوآوری موتور رشد و توسعه اقتصاد کشورهاست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در این مراسم تاکید کرد: نوآوری موتور رشد و توسعه اقتصاد کشورهاست.

سعید ابراهیمی گفت: زیست بوم نوآوری نیازمند اکوسیستم دانشگاه، مرکز نوآوری، محیط اقتصادی، سیاسی و … است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار نهفته درباره کاربرد نوآوری در ادارات داریم، اظهار کرد: باید بر روی این ظرفیت کار کرد و یکی از رویکردهای مدیریت شهری شعار شهر همگرا است که باید از این طرفیت‌ها استفاده کنیم.

در پایان این مراسم از سند افتتاحیه اونیکس و یک کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه

esfanemoooon.ir/?p=81026

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up