معرفی شغل باریستا + مرکز آموزش باریستا

معرفی شغل باریستا + مرکز آموزش باریستا_658bed818ca03.jpeg

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر می‌خواهید یک باریستامن شوید، بهبود برخی مهارت‌های سخت و نرم به صورت همزمان می ‌تواند شما را در حال و آینده به یک کارمند بهتری تبدیل کند. برای برخی از افراد، کار به عنوان یک باریستا دروازه‌ای برای شروع کاری جدید و ورود به یک رشته دیگر است.

برای عده‌ای نیز، آموزش باریستا مسیری است به سمت مدیریت یا داشتن یک کافی شاپ برای خود به عنوان یک کارآفرین. پس بهترین کار گذراندن دوره آموزشی باریستا می‌باشد تا از ۰ تا ۱۰۰ کار را به بهترین و کامل‌ترین نحو بیاموزید.

دوره باریستا و کافه داری مناسب چه افرادی است؟

راه اندازی اصولی و حرفه‌ای کافی نیازمند گذراندن دوره در آموزشگاه معتبر است.

اگر به دنیای قهوه علاقمند هستید، در طول این دوره صنعت قهوه را از دیدگاه یک باریستا دیده و به اصطلاح نکاتی را که از بیرون شغل قابل مشاهده نیست را کشف می‌کنید.

اگر مدیریت مجموعه‌ای را دارید، در این زمینه علم خود را بالا خواهید برد. یعنی کارآفرینان و صاحبان کافی‌ها نیز از مباحث مدیریت دوره بهره‌مند خواهند شد، چرا که ما روی کسب و کارهای وابسته به قهوه، گردش سرمایه، هزینه ‌ها و همه موارد مورد نیاز برای خدمات مشتری در این حرفه صحبت می ‌کنیم.

اگر هم خودتان قصد راه اندازی این شغل را دارید، می‌توانید از خم و چم کار با تمام ریزه کاری‌های تجهیزات قهوه و درست کردن آنها آشنا شوید. گذراندن دوره آموزش کافی شاپ در کنار باریستا می‌تواند شما را به یکی از حرفه‌ای ترین افراد در این حوزه تبدیل کند.

آموزش کافی شاپ

مهارت‌های مورد نیاز برای یک باریستامن چیست؟

همان طوری که گفته شد، برای وارد شدن به دنیای باریستا باید علاوه از تخصص، دارای مهارت‌های نرم نیز باشید.

مهارت‌های باریستا شامل استعدادها و توانایی‌هایی هستند که برای کار در کافی شاپ به آنها نیاز دارند و اگر استعداد لازم را نداشته باشید و دارای علاقه زیادی باشید، می‌توانید با پشتکار به همه موارد خواسته شده در کار برسید.

مثلاً کار به عنوان یک باریستا به دانش فنی از انتخاب تا دم کردن و سرو کردن قهوه و سایر محصولات کافی شاپ نیاز دارد که می‌توانید با شرکت در دوره آموزشی کامل، یک باریستا با همه مهارت‌های لازم شوید.

همچنین خدمات مشتری و مهارت‌های ارتباطی برای کار با تیمی از همکاران و عموم مردم را نیاز دارید که به صورت کامل نکات لازم به شما آموزش داده می‌شود.

دوره آموزش باریستا آموزشگاه فن آموزان

مهارت‌هایی مانند خدمات مشتری، کار گروهی، توجه به جزئیات و انجام چند کار مختلف مفید از جمله مهارت‌های نرمی هستند که همه آنها را به شما در کنار تخصصتان آموزش می‌دهیم تا در این شغل موفق باشید.

آموزش باریستا

از نظر تخصصی نیز، شغل باریستا، وظایف آن و این دوره از دانش انواع قهوه شروع می‌شود. مثل قهوه عربیکا، قهوه روبوستا، قهوه لیبریکا، قهوه شسته شده و…

مثلاً چگونه می‌توان یک اسپرسوی عالی، با درجه آسیاب عالی و کوبیده شده کامل تهیه کرد؟

نحوه کف کردن شیر برای یک کاپوچینوی عالی ایتالیایی چگونه است؟

طرز تهیه لاته ماکیاتو، اسپرسو ماکیاتو و اسپرسو شاکراتو به چه شکل است؟

دیگر مواری که یک باریستامن در این شغل درگیر شده و آموزش می بیند، عبارتند از:

تاریخچه قهوه

شناخت انواع قهوه

نحوه برشته کردن حرفه‌ای قهوه

نحوه ترکیب حرفه‌ای قهوه

کار با انواع قهوه ساز و اسپرسو

کالیبراسیون و تمیز کردن دستگاه‌ها

نحوه تهیه نوشیدنی‌ها با شیر و کف کردن شیر و…

لاته آرت و خلاقیت‌های متناسب با آن

مواد، دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای این شغل

دستورالعمل نوشیدنی و آماده سازی همه آنها

نحوه سرو و ارائه نوشیدنی‌ها

آشنایی با نحوه تهیه غذاهای سرو شده در کافی شاپ ها

ملزومات خدمات مشتری

و…

برای پیشرفت در شغل باریستا بعد از دوره آموزشی چه کاری باید انجام داد؟

در اول کار بعد از دوره، باید در هر جایی که دوست داشتید برای کسب تجربه بیشتر شروع به کار کنید. معمولاً در جاهای بزرگ (کافی شاپ ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و…)، اغلب باریستاها مسئولیت بیشتری نسبت به تهیه قهوه و گرفتن سفارش دارند، بنابراین برای این موقعیت‌ها انعطاف پذیری لازم است. چرا که برای پیشرفت شغلی و در نهایت مدیر شدن برای قسمت‌های مختلف باید این موارد را بلد باشید.

پس این مورد را نیز بدانید که با شرکت در دوره آموزشی به عنوان یک باریستا همه مواردی که برای تخصص‌های کاری و ارتباطی لازم است را دریافت خواهید کرد، اما ممکن است با توجه به نوع محل کار شما که می‌تواند شامل کافی شاپ ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و… باشد به شما آموزش‌های دیگری متناسب با آن محیط نیز داده شود.

این کارها نیز معمولاً برای رسیدن به مسئولیت‌های بزرگ‌تر برای آینده شغلی شما لازم است.

این را بدانید که باریستا بودن می‌تواند شغلی سریع و با انتظارات فراوان باشد، اما با تمرین و تقویت این مهارت‌ها، کار می‌تواند قابل مدیریت و لذت بخش باشد.

پس این مورد را نیز متوجه شدید که مسیرهای زیادی برای حرفه‌ای شدن به عنوان یک باریستا وجود دارد، چه بخواهید مهارت‌های لازم را در مسیری متفاوت از آموزشگاه‌ها و از محیط کاری واقعی بیاموزید و چه با شرکت در دوره آموزش باریستا و چه قصد دارید روزی مدیریت یا صاحب کافی شاپ خود شوید، این را بدانید که بسیاری از این مهارت‌ها برای طیف گسترده ای از مشاغل مرتبط هستند و دانستن اینکه چگونه یک باریستای بهتری باشید می‌تواند شما را برای بسیاری از کارفرمایان از نظر جذب شما به عنوان یک کاربلد در این حرفه جذاب ‌تر کند.

کوتاه‌ترین راه برای باریستا شدن چیست؟

هنگامی که به دنبال کمک برای مدیریت درست کافی خود هستید، باید به دنبال بهترین فرد از هر نظر باشید تا علاوه بر اخلاق و رفتار مناسب، کار حرفه‌ای را نیز برای شما و حفظ مشتریان و جذب مشتری جدید انجام دهد. پس داشتن دانش و منابعی که بتوانند به شما در این مسیر آموزشی برای مدیریت مجموعه خودتان کمک کند می‌تواند به پیشرفت در کمترین زمان منجر شود.

چه در اول کار هستید و چه به عنوان شخصی که می‌خواهید اصولی این حرفه را به صورت آکادمیک یاد بگیرید، توصیه ما به شما شرکت در دوره آموزشی چند روزه، مثل دوره آموزش باریستای آموزشگاه فن آموزان است که شما را در این مسیر با آموزش‌های لازم برای ورود بهتر به بازار کار آماده می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۴۷۷۳۰۰ تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک کوتاه

esfanemoooon.ir/?p=94842

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up