حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از برگزاری مراسم روز جهانی تالاب در شهر ورزنه خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت هجدهم بهمن‌ماه، روز جهانی تالاب، مراسم ویژه‌ای در مجاورت تالاب بین‌المللی گاوخونی در شهر تالابی ورزنه به همت شهرداری و سایر سمن‌های زیست‌محیطی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش گروه‌های مختلف، بر موضوع حقابه زیست‌محیطی تالاب که پس از آب شرب دومین مطالبه بحق شهروندان ورزنه است، تاکید شد.
شهردار ورزنه خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات زیست‌محیطی ناشی از خشک شدن تالاب برای شهر ورزنه، این مسئله به عنوان یکی از اساسی‌ترین و تنها راهکار جاری شدن رودخانه از آبخوان تا پای آب، مورد توجه قرار گرفت.
اخگر تاکید کرد: انتقال آب طی دهه‌های گذشته به وسیله لوله، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای زیست‌بوم تالاب و زاینده‌رود داشته است و این موضوع زنگ خطر جدی زیست‌محیطی پیش‌روی منطقه و شهر ورزنه است.
وی گفت: لازم است مانند شعار امسال روز جهانی تالاب که بیان می‌کند «هم‌اکنون وقت احیای تالاب‌ها است» باید برای بیدار نشدن غول خفته بحران‌های زیست‌محیطی ناشی از خشکسالی تالاب اقدام کرد، اقدامات لازم انجام شود.
به گزارش ایمنا، شهر ورزنه با جمعیت ۱۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up