به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علیرضا عبدی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امام(ره) تأکید داشتند باسوادان موظف هستند، یاد بدهند و بیسوادان موظف هستند، یاد بگیرند، اظهار داشت: نهضت سوادآموزی با سازمانی شدن مورد ظلم واقع شد. وی با تأکید بر اینکه ما میراثدار نهضتی هستیم که باید به ذات اصلی خود بازگردد، بیان کرد: زمانی که به پیام امام(ره) در خصوص تأسیس این نهضت نگاهی میاندازیم، شاهدیم که دنبال نظام دانایی هستند و در این راستا رهبر انقلاب نیز در گام دوم انقلاب همین نکته را بیان میکنند. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تأکید بر اهمیت توسعه مفهوم سواد گفت:برای رسیدن به نظام دانایی نباید به خواندن و نوشتن محدود شویم بلکه باید به توسعه مفهوم سواد توجه کنیم. وی گفت: یکی از نقاط قوت نهضت سوادآموزی این است که ما را به سمت آموزش تابعی سوق میدهد، یعنی آموزش با مسائل زندگی فرد همگام است تا این آموزش پایدار باشد. عبدی با بیان اینکه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی به مدیریت معاون اول رئیسجمهور ۲ ماه قبل پس از ۷ سال وقفه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این جلسه مصوبات کمنظیری داشت که یکی از مصادیق آن طراحی گام دوم نهضت سوادآموزی بود که در این مسیر است که تعاریف جدید سواد ارائه میشود. وی با اشاره به دیگر نقاط قوت نهضت سوادآموزی اظهار داشت: سالهای سال بود که آمار بیسوادی طبق آمار خوداظهاری بود اما در اقدامات جدید آدرس و مشخصات حدود ۴ میلیون بیسواد را شناسایی کردیم و در ادامه نیاز به حمایت داریم تا آموزشدهندگان به آدرسها مراجعه کنند. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: عدهای از افراد سواد قرآنی دارند که نباید این افراد را بیسواد به حساب بیاوریم و دنبالیم به این افراد نیز مدرک بدهیم تا بار بیسوادی را کاهش دهیم.وی با اشاره به آموزش از راه دور و آزمون تعیین پایه خاطرنشان کرد: این ظرفیتها بهدرستی به مردم معرفی نشده است. عبدی تصریح کرد:امید داریم اطلس و سند پایان بیسوادی در سه سال آینده تدوین شود و در این راستا بنا به صحبتی که با معاون اول رئیسجمهور داشتیم، هزینههای این موارد در مصوبات سفر ریاست جمهوری تأمین خواهد شد.انتهای پیام/۱۶۳/ن