ایسنا/اصفهان دبیر پنجمین جشنواره گل شب بو و گل‌های بهاره گفت: پنجمین جشنواره گل شب بو و گل‌های بهاره از ۹ الی ۱۵ اسفندماه در بازار بین‌المللی گل و گیاه سپاهان برگزار خواهد شد.

جواد آقا داودی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد هدف از برگزاری پنجمین جشنواره گل شب بو و گل‌های بهاره، اظهار کرد: معرفی شهرستان خمینی‌شهر به‌عنوان قطب گل شب بو و گل‌های فصلی به کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است. معرفی این گل و کاربردهای آن، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تأثیری که گل و گیاه بر روحیه و روان جامعه خواهد داشت، از اهداف دیگر این جشنواره است.
وی افزود: برگزاری هر ساله این جشنواره تولیدکنندگان را تشویق می‌کند که کیفیت گل خود را افزایش دهند.
دبیر جشنواره گل‌های بهاره با اشاره به تنوع گل‌های موجود در این جشنواره، اظهار کرد: در این جشنواره، گل شب بو و بیش از ۵۰ نوع گل بهاره از جمله شب بو، اطلسی، همیشه بهار، ناز، سنبل، لاله، جعفری، و… به نمایش گذاشته شده است.
وی درباره تمهیدات انجام شده برای پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: فضایی که برای برگزار جشنواره چیدمان می‌شود، زیر نظر اداره بهداشت و در فضای باز است. با همکاری فنی و حرفه‌ای نیز آموزش‌هایی به علاقه‌مندان داده خواهد شد که در راستای آموزش‌ها، گواهینامه هم اهدا می‌شود. همچنین با همکاری نیروی زمینی ارتش، آموزش کشاورزی و تولید گل و گیاه به سربازان از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره خواهد بود.
آقاداودی با تأکید بر اهمیت همدلی بین اقوام ایرانی خصوصاً همدلی بین استان‌های هم‌جوار زاینده‌رود، تصریح کرد: هم‌وطنان بختیاری ما در تولید گل نقش به‌سزایی دارند و به منظور ایجاد هر چه بیشتر همدلی بین هم‌وطنان از اقوام بختیاری دعوت کرده‌ایم تا در جشنواره حضور یافته و با برپایی سیاه‌چادر برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را اجرا کنند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up