ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۳۰ درصد مطالعات فرونشست در شهر اصفهان پیشرفت داشته است، گفت: قطعاً موضوع زاینده‌رود و فرونشست زمین در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان مطرح خواهد شد.
منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با ایسنا درباره ریزش روز گذشته خیابان میرزاطاهر اصفهان، اظهار کرد: روز گذشته گزارش شد که حفره‌ای به عمق ۳۰ سانتیمتر در خیابان میرزاطاهر اصفهان ایجاد شد که با پیگیری‌های لازم مشخص شد که مربوط به خط لوله فضای سبز و آب شرب نبود.

وی افزود: به همین منظور تیم‌های آتش‌نشانی و شهرداری به محل اعزام و بررسی‌های لازم را انجام دادند که مشخص شد مربوط به فرونشست زمین است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با نصب تعدادی دستگاه GPS نرخ فرونشست در دشت اصفهان تعیین شده است، گفت: در بخش‌هایی از اصفهان همچون مناطق شمال اصفهان گزارش‌هایی از فرونشست زمین را داشتیم و قرار شد تیم مطالعاتی تاثیرات فرونشست زمین در ایجاد این حفره را بررسی کند و باید دید چه اقدامات پیشگیرانه‌ای را می‌توان در این مناطق انجام داد.

وی با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی خطرپذیری فرونشست زمین در کلانشهر اصفهان توسط شهرداری از سوی یک تیم مطالعاتی در حال انجام است، گفت: به همین منظور پایش های عملیاتی در دشت اصفهان برخوار توسط سازمان زمین‌شناسی و نقشه‌برداری در حال انجام است و مشخص شد وضعیت فرونشست زمین در مناطق مختلف چگونه است.

شیشه‌فروش ادامه داد: گام بعدی انجام مطالعات پهنه‌بندی فرونشست زمین در شهر اصفهان است که شهرداری اصفهان به‌عنوان کارفرما و مجری طرح قرار است به همراه مراکز علمی این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: اکنون پایش ها در شهر انجام شده و مناطق مختلفی در حال ارزیابی است و ۳۰ درصد مطالعات فرونشست در شهر اصفهان پیشرفت داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: قطعاً تقویت آبخوان‌ها از راهکارهای مهم و اساسی برای کنترل پیشروی فرونشست زمین در اصفهان است.

وی در پاسخ به این سوال که در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان آیا موضوع فرونشست زمین و احیای زاینده‌رود مطرح خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: این موضوع در کمیته‌های مربوطه بررسی و پیشنهادات مشخصی در این زمینه تهیه و تدوین شده که جمع‌بندی آن بعد از سفر رئیس‌جمهور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شیشه‌فروش گفت: قطعاً موضوع زاینده‌رود و فرونشست زمین در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up