به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در نشست خبری پایان سال خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و نشیب‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها و ریزش‌ها و رویش‌ها رو به پایان است، اما واقعیت این که هر فراز و نشیبی در حوزه اقتصادی شهرداری را با بودجه بالغ بر ۱۴۳ هزار میلیارد تومان تحت تأثیر قرار می‌دهد، هر تصمیم کلان اقتصادی در کشور موج کشتی ما را متلاطم می‌کند و هر اغتشاشی در جامعه، روی فعالیت‌های شهری تأثیر می‌گذارد.
وی ادامه داد: شهر محل حضور عناصر معترض، مخالف و موافق است، اما پس از اعتراضات بیشتر خسارت به شهر و امکانات شهر وارد می‌شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در میان تلاطم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل طبیعی سعی کردیم کار شهر بر زمین نماند، از نگهداری شهر، نظافت، خدمات، عمرانی، شهرسازی، حوزه اجتماعی و فرهنگی سعی کردیم شهر از تب و تاب، نشاط، شور و شوق نیفتند و پویا بماند.
وی با بیان اینکه در حوزه مسائل طبیعی همچون خشکی زاینده‌رود که از اراده مدیریت شهری خارج است، مشکلاتی برای شهر و شهرداری به وجود آمد، خاطرنشان کرد: اما با این وجود در تلاطمی که در ابعاد مختلف در جامعه شاهد بودیم چه سیاست داخلی و خارجی، در ارتباط با خواهر خوانده سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.
قاسم‌زاده تاکید کرد: اگر تلاطم نبود، شاید بهتر و با بهره‌وری بیشتری می‌توانستیم فعالیت کنیم، در این راستا امیدواریم سال ۱۴۰۲ سرشار از شادمانی و نشاط باشد و بتوانیم با سرعت بیشتر به سمت پیشرفت شهر گام برداریم.
کسب ثروت از زباله‌ها
شهردار اصفهان با اشاره به عملکرد یک ساله فعالیت شهرداری این کلان‌شهر گفت: در حوزه خدمات شهری، نگهداشت شهر و نظافت حرکت به سمت مکانیزه کردن شهر در دستور کار قرار دارد، این اقدام آغاز شده است و سال آینده سرعت بیشتری می‌گیرد؛ در حال حاضر نظافت بزرگراه‌های شهر به صورت مکانیزه انجام می‌شود و سال ۱۴۰۲ نظافت مکانیزه را در معابر دیگر تجربه می‌کنیم.
وی با اشاره به طرح جمع‌آوری زباله بر اساس روزهای زوج و فرد هفته افزود: با اجرای این طرح کاهش یک روزه تحویل زباله را داشتیم که در مجموع، این طرح را موفق می‌دانم، در واقع آمارها و ارقام همراهی مردم در اجرای طرح، این موفقیت را تاکید دارد.
قاسم‌زاده با اشاره به طرح تبدیل زباله به مواد و انرژی تصریح کرد: روی طرح تبدیل زباله‌ها به مواد و انرژی بسیار تمرکز کردیم که در این راستا طرح پیرولیز در سطح آزمایشی جواب داد و در حال حاضر وارد عرصه تجاری شده است.
وی با بیان اینکه طرح زباله‌سوز نیز هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است، اما آن را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی پسماند مصالح ساختمانی در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار و بررسی دقیق هستیم تا دیگر شاهد پسماند مصالح ساختمانی در شهر نباشیم؛ سال آینده قرار است در تولید مصالح ساختمانی از آنها استفاده شود.
شهردار اصفهان تاکید کرد: رویکرد مدیریت شهری این است از زباله‌ها ثروت تولید کنیم و از این تهدید به عنوان فرصت بهره ببریم، البته اصفهان از قدیم‌الایام در این حوزه سرآمد بوده است.
وی اضافه کرد: در حوزه ساخت‌وساز و شهرسازی نیز نرم‌افزار اصنو راه‌اندازی شده است و درباره صدور پروانه ساختمانی به‌صورت غیرحضوری اقدامات مؤثری انجام شد.
قاسم‌زاده با اشاره به تاکید مدیریت شهری در احیای بافت‌های فرسوده گفت: در این راستا از احیای محورهای تاریخی آغاز کردیم، در سال آینده نیز طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده را اجرایی خواهیم کرد و همچنین دغدغه اصفهان آینده به عنوان اتاق فکر کماکان مطرح است.
به گزارش ایمنا، نشست خبری علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان پیش در محل خانه تاریخی مشروطیت با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اصحاب رسانه آغاز شد؛ در این جلسه علی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز حضور دارد.
این خبر در حال تکمیل است..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up