ایسنا/اصفهان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نیمی از باغات استان اصفهان تحت تنش آبی قرار دارند، گفت: با تداوم تنش آبی در باغات استان خودبه‌خود کیفیت و کمیت محصولات کاهش یابد که در این شرایط موجب گرانی میوه‌ها خواهد شد.

احمدرضا رئیس زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت باغات استان، اظهار کرد: متأسفانه باغات استان اصفهان با شرایط فعلی گرما تحت تنش آبی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در منطقه غرب استان حدود ۱۵ هزار هکتار محصولات باغی است، گفت: از این میزان حدود نیمی از باغات تحت آبیاری شبکه‌های آبرسانی و بقیه این اراضی متاثر از آب زاینده‌رود است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان توضیح داد: هر زمان که این رودخانه جاری باشد، وضعیت چاه‌های حریمی اطراف آن بهتر است و بقیه باغات که مستقیماً از زاینده‌رود بهره می‌برند، اگر رودخانه جاری نباشد، به شدت تحت تنش آبی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در حال حاضر باغات شهرستان‌های فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و مبارکه به شدت تحت تنش آبی قرار دارند که بیشتر آنها محصولات هسته‌دار همچون زردآلو، هلو و شلیل و انگور، بادام، آلو و … دارند.
رئیس‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اگر تنش آبی در باغات استان ادامه یابد، خودبه‌خود کیفیت و کمیت محصولات کاهش یابد که در این شرایط موجب گرانی میوه‌ها خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته باغات استان را با آبرسانی سیار حفظ کردیم، افزود: امیدواریم امسال این شرایط نداشته باشیم که البته مشروط به جریان ماهیانه زاینده‌رود است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره افزایش قیمت میوه‌ها در بازار، اظهار کرد: ازجمله دلایل گرانی میوه، افزایش هزینه‌های کارگری و حذف یارانه کود و سم است.
وی تصریح کرد: اگر قدرت خرید مردم باز کاهش یابد، دیگر باغ و باغداری به‌صرفه نخواهد بود که این موجب متضرر شدن باغدار می‌شود و اگر این شرایط ادامه یابد، احتمال رها شدن باغات وجود دارد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up