به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار میوه را تا حدودی داغ کرده است، البته اوج خرید میوه عید نوروز روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود پس از گذشت حدود ۳ سال قرنطینه و محدودیت‌های بهداشتی به‌دلیل پاندومی کرونا امسال سفرها و دید و بازدیدها بیشتر باشد. مصادف شدن ایام نوروز با ماه رمضان جنب‌وجوش را در بازار کالاهای اساسی از جمله میوه افزایش داده است.

هرچند قیمت پیاز در روزهای اخیر نسبت به مـاه قبل کمتر شده است اما همچنان بالا بودن قیمت این کالای پرمصرف باعث گلایه مردم اسـت، محصولی که علاوه بر گرانـی به‌دلیل نگهداری در سردخانه‌ها یـخ‌زده و گاه بی‌کیفیـت است.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: قیمـت پیاز چندی قبل بـه رقمی کم‌سابقه رسیده بود و ایـن گرانی برای محصولی کـه اسـتفاده زیادی در پخت‌وپز دارد بسیار غیرمعقول اســت.

محسنی افزود: گرانی‌های اخیر در بسیاری از کالاها و خدمات آن‌قدر تکرار شده است کـه حساب از دسـت مردم در رفته اسـت و باید مسئولان برای کنترل این شرایط اقدام اساسی انجام دهند.

دیگر شهروند بیرجندی به خبرنگار ما گفت: پیاز مدتی اسـت ارزانتر شده است، اما کیفیت مطلوبی ندارد و گاه از داخل یـخ زده اسـت.

وی از بالا بودن قیمت و بی‌کیفیتی ایـن محصول گلایه‌مند است و ادامه می‌دهد: بـا ایــن اوضــاع اقتصــادی، پـول دادن برای کالای نامرغـوب ارزشی ندارد، قیمـت کمی پایین‌تر آمده است، اما در یک کیلو پیاز شاید یک‌سوم آن یخ‌زده و گندیده است و باید دور ریخته شود.

رئیس اتحادیه میادیـن میوه و تره‌بار بیرجند نیز به خبرنگار ما گفت: قیمـت هر کیلوگرم پیاز در بیرجند بـه‌علـت فصل سرما و کمبـود آن در بـازار تـا ۴۰ هـزار تومان در یـک ماه گذشـته رسیده بود، اما در روزهای اخیر قیمت هر کیلو به ۱۸ تا ۲۴ هزار تومان رسیده است که با احتساب ۲۰ درصد سود فروشنده هر کیلوگرم پیاز درب مغازه از ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مفاخر درباره قیمت میوه‌های شـب عید امسال نیز گفت: قیمت‌گذاری از ۲۴ اسفند انجام می‌شـود و طبـق قوانیـن، امسال قیمت هـر کیلوگرم میوه شب عید در میادیـن کمتـر از بـازار است بـه‌عـلاوه به‌خـلاف سـال‌های گذشـته که انحصار بـازار میوه شب عید در دست دولت بود، امسال در اختیـار بخش خصوصی اسـت و فقـط تعهد تأمین میوه و فروش آن تا ۱۰ درصد کمتر از قیمت بازار را داریم.

وی با ابراز اینکه “از یک هفته اخیر تاکنون شاهد کاهش بین ۲۵ تا ۲۷ درصدی قیمت پیاز در بیرجند هستیم” گفت: در زمان حاضر پیاز سفید در میدان تره‌بار کیلویی ۱۶ هزار تومان و در مغازه کیلویی ۲۰ هزار تومان است و پیاز فلات که بیشتر از سمت بجنورد وارد می‌شود با قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه میادیـن میوه و تره‌بار بیرجند اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا شب عید باز هم قیمت پیاز کاهشی باشد.

وی با ابراز اینکه “در زمان حاضر قیمت سیب‌زمینی راکد است” گفت: در زمان حاضر قیمت هر کیلو سیب‌زمینی ۱۸ هزار تومان است، اما احتمال افزایش آن وجود دارد.

انتهای پیام/۲۵۴/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up